Forum www.sqters.eu  www.motorynki.fora.pl Strona Główna

www.sqters.eu www.motorynki.fora.pl
Tuning, pomoc naprawa motorynek, rometów, skuterów itd. oraz porady i to czego potrzebujesz!
 

Elektryka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sqters.eu www.motorynki.fora.pl Strona Główna -> Techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilMotorek




Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Marki

PostWysłany: Pon 12:49, 16 Cze 2008    Temat postu: Elektryka

witam jestem świeżo "upieczonym" forumowiczem Very Happy

Moją motorynkę ROMET posiadam od 2-4 miesięcy więc nie jestem zbyt obeznany. Do rzeczy. Gdy chcę odpalić motorynkę z włączonymi światłami to albo nie chce odpalić albo odpala i nie chce jechać lub jedzie i sie "dławi".
Na 2 biegu jest lepiej bo nie odczuwam już tak silnego "dławienia" ale jednak coś czuję. Bywa też czasem że jak podczas jazdy z włączonymi światłami, chcę wrzucić na 2 to łapie, łapie... i GAŚNIE.
Proszę o pomoc kogoś kto lepiej się zna na motorynkach. Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LOLEK
Gość






PostWysłany: Wto 10:44, 01 Lip 2008    Temat postu: wiem

słchaj ja tak miałem wczoraj poszedłem do kolegi który się zna na motorach (ma JAWA350 Very Happy , miał jawa 175 , motorynke , mz-tke 125 i takie tam inne) więc do żeczy ;
1.pod silnikiem masz odłączony przepływ powietrza najprawopodonie .
2.żeby to uregulować musisz przekręcić w prawo lub lewo.
3.to wygląda jak śróbka zazwyczaj jest koło kraniku gdzie dajesz paliwo lecz po drógiej stronie,

pozdro mam nadziej ze pomoglem Twisted Evil
Powrót do góry
piotrek1313




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:37, 03 Lip 2008    Temat postu:

LOLEK, masz rację Smile też miałem taki problem, ale ojciec mi zrobił Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Gość






PostWysłany: Czw 21:39, 07 Sie 2008    Temat postu:

Za duże masz żarówki z przodu ma być 6V\15W a z tyłu 6V\5W
Powrót do góry
Cribs




Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą chakerzy?

PostWysłany: Pią 15:15, 08 Sie 2008    Temat postu:

Albo masz gdzieś przecięcie w instalacji i sie styka z iskrą robi się zwarcie i koniec gaśnie a przedziesz motorynka gaśnie na iskre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matula




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 22:42, 09 Sie 2008    Temat postu:


Michał napisał:
Za duże masz żarówki z przodu ma być 6V\15W a z tyłu 6V\5W


Ja akurat używam żarówek 12V bo dłużej wytrzymują. Jeśli masz w dobrym stanie aparat zapłonowy to żarówka 6V długo nie wytrzymuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NOWY
Gość






PostWysłany: Czw 16:17, 21 Sie 2008    Temat postu:

W tych silnikach zapłon i światła mają osobne cewki nie ma wpływu wielkość żarówek czy takie tam podejżewam że masz uszkodzenie gdzieś w lampie przewów od gaszenia ci się swiera z światłami albo coś w tym stylu.Najłatwiej to sprawdzić odłanczając kabel od silnika obok kabla zapłonowego (ten do świecy) masz dwa przewody jeden zasilanie świteł a drugi gaszenie. Odłącz kabel od gaszenia i sprawdz czt wtedy na świtałah będzie ten sam problem . jak sprawdzić który to ,odłącz który kolwiek i odpal jak nie będziesz miał świateł to nie ten i tyle . Po zdjęciu tego właściwego niebędziesz mógł zgasić motorynki kluczykiem.
Powrót do góry
matula




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 23:23, 21 Sie 2008    Temat postu:

Ja tak miałem w mojej ostatnio. Kupiłem motorynkę w której oświetlenie nie działało tylko natychmiast gasiło motor. Czyli na stacyjce miałem:
Środek: ZAPŁON
Lewo: Gaszenie
Prawo: Gaszenie

Powodem było zwarcie w tylnej lampie kabel do lampy, a bardziej wtyczka na jego zakończeniu. Lampa miała za długie śruby i kiedy jedną z nich wkręcałem powodowała zwarcie między wtyczką a ramą czyli masą.

Skróciłem śróbę i owinąłem taśmą izolacyjną na wszelki wypadek (termokurcz się skończył) i teraz jeździ, świeci i w ogóle jak by mogła to by latała) Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matula dnia Czw 23:25, 21 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TT600e
Gość






PostWysłany: Nie 21:58, 28 Wrz 2008    Temat postu:

Słuchajcie! po remoncie całej motorynki miałem dokładnie taki sam problem jak kolega. też mi się mulił albo gasł na zapalonych światłach. po pierwsze to jest normalne ze na światłach silniczek będzie słabszy, bo na cały prąd jaki wytwarza magneto z 2/3 zżerają swiatła, a bez świateł cały prąd idzie na cewkę. miałem też tak, że na zimno super odpalała, od 1-2 kopnięcia ale jak rozgrzana to ZAPOMNIJ! nic musiałem czekac z godzine aż ostygnie i od nowa to samo;p żadna mi tam jazda... doszedłem ze na świecy za duża przerwa była (a była książkowa) sklepałem elektrodę i POMOGŁO! komarek odpala bez względu na to czy chce czy nie ;p a ze światłami już nie mam żadnego problemu!. Jeśl;i to ci nie pomoże to sprawdź czy nie masz siekniętej którejś cewki. pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sqters.eu www.motorynki.fora.pl Strona Główna -> Techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin